Nagyon jó érzés volt látni, hogy az ügyféltípusos értékesítési játék mennyire megmozgatott Titeket. Köszönöm, hogy ilyen sokan játszottatok velem!
A helyes megoldást szinte mindenki eltalálta, így inkább csak megerősítésként fedem fel most a válaszokat, és a jó megoldás mellett természetesen azt a szerencsés nyertest is, aki a hamarosan megjelenő egyik új termékünk tulajdonosa lesz.
És természetesen mindenki megkapja most azt a virtuális pecsétet, amelyet az EXPO-n velünk játszóknak ajándékoztunk. (Egy kis reklám, mert megérdemlik: a pecsétet a Bélyegző Expressz csapatától szereztük. www.belyegzoexpressz.hu)
Íme:

No, lássuk akkor!
Egy eladásra szánt terméket (piros sportautó) és négy ügyféltípust láthattál az előző bejegyzésben. (Ha lemaradtál róla, mindenképp olvasd el az előzményt, mert nem fogod érteni ez a posztot! Klikk ide: http://sales-akademia.hu/hu/sales-blog/jatek-nyomulas-nelkul-is-lehet/142)
Az Uralkodót, az Elemzőt, a Humánt és a Pörgőst.
Az Uralkodó típus jellemzője, hogy erőteljes, lobbanékony és szókimondó. Üzleti partnereiben az erőt és rátermettséget, keresi, és a vásárlási döntéseit is annak mentén hozza meg, hogy a vele szemben álló fél hogyan (mennyi erővel és határozottsággal!!!) tud érvelni a saját terméke vagy szolgáltatása mellett.
Neki a 3-as számú bemutatással lehet a legjobban felkelteni az érdeklődését az autó iránt.
Tehát a helyes válasz: A-3.
Az Elemző típus jellemzője, hogy kerüli a kockázatot, törekszik a biztonságra és a kiszámíthatóságra. Sokat hezitál, és nehezen dönt. Őt leginkább az adatok és a technikai paraméterek fogják érdekelni. No meg a garanciák és a statisztikák.
Az Ő számára az autó bemutatásáról szóló, 1-es számú értékesítési szöveg lesz a legszimpatikusabb.
Tehát a helyes válasz: B-1.
A Humán típus leginkább a kényelem és az emberi oldal mentén győzhető meg. Számára az a vonzó, ha egy üzletet egyszerűen, különösebb macera nélkül lehet nyélbe ütni, és fontos számára az is, hogy döntésével vagy választásával ne csak ő maga legyen elégedett, hanem mindenkinek a kedvére tegyen. Egyébként ő az, aki jellemzően "alszik rá még egyet-kettőt", vagy "megbeszéli még a családdal".
Neki a 4-es számú bemutatás jön be leginkább.
Tehát a helyes válasz: C-4.
A Pörgős típus imádja, ha észreveszik, és elismerő szavakkal illetik. Választásában nagy szerepet játszanak a külsőségek, az éppen aktuális trend és az exkluzivitás. Döntéseit leginkább annak mentén hozza meg, hogy milyen eredményeket ígérünk neki termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlásával.
Ő a 2-es számú érvelést tartja a legvonzóbbnak.
Tehát a helyes válasz: D-2.
És most álljunk meg egy szóra! Mi lenne, ha...
Játsszunk el a gondolattal, hogy mi lenne, ha az előző bejegyzésben szereplő piros autót az Uralkodó típusnak a számok, adatok, statisztikák mentén kezdenénk el bemutatni!?
Vagy az Elemzőnek olyan érveket hoznánk fel, hogy "Ebben az autóban jól mutatsz majd..." "Mindenki felkapja Rád a fejét..." vagy "Ragadnak Rád a csajok..."
Ugye Te is érzed, hogy róluk ezek az érvek leperegnek?
Ekkor jön az, hogy az az ügyfél, akihez nem a saját értékei mentén közelítünk, hanem a magunkéi mentén azt fogja érezni, hogy
-
unalmas, érdektelen számára az, amit mondunk neki
VAGY -
valamit nagyon rá akarunk beszélni, valamit nagyon rá akarunk erőltetni. Magyarul: NY-O-M-U-L-U-N-K...
És AZONNAL megszűnik a bizalmi kapcsolat.
Ezért is fontos az, szerintem, hogy mindig tudd, kivel állsz szemben, és kihez milyen értékek mentén tudsz közelíteni, kinek hogyan tudsz eladni!
A kettő közül az egyik új termékünk is pont ezzel a témával kapcsolatos.
Pár héttel ezelőtt Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő, a www.marketingcommando.hu vezető tanácsadója egy interjút készített velem.
Az interjúban arról is meséltem, hogy hogyan tudod felismerni az egyes ügyféltípusokat olyan külsőségek alapján, mint például a ruházat, vagy az irodájuk berendezése, és melyiknek mit kell mondanod ahhoz, hogy nagyobb eséllyel vásároljon tőled.
De nem csak ezt árultam el az interjúban, hanem egy titkos weboldal címet is, ahol megmutatom, hogyan lehet a honlapod látogatóját rávenni arra, hogy felfedje neked, melyik típusba tartozik, és hogyan tudod őt ennek az információnak a birtokában egészen a vásárlásig terelni.
A CD címe: A nyomulás nélkül eladás ősi titka
avagy: mi hat úgy a vevőre, hogy már sem nyomulnod, sem tukmálnod nem kell?
Az interjú november elején lesz kapható a weboldalunkon keresztül, és ezt a a terméket ajánlottam fel nyereményként annak a szerencsés nyertesnek, aki helyes választ ad a hét elejei kérdésre.
Hogy ki a szerencsés nyertes, a cikk végi videóból kiderül.
Azoknak pedig, akik most nem nyertek, szeretnék felajánlani egy "Premier előtti" kedvezményes lehetőséget, amely KIZÁRÓLAG a Sales Blog, és jelen cikk olvasóira érvényes, 2011. október 11-ig.
Kattints ide, és ismerkedj meg a részletekkel!
http://sales-akademia.hu/hu/tudastar-megrendeles/a-nyomulas-nelkul-eladas-osi-titka/22/akcio
Nehezített változat hamarosan, KIZÁRÓLAG az öröm, a szórakozás és a tanulás kedvéért... :)
2011. 10. 07.
De én már az első reggeli kávé után olvastam, így könnyű dolgom volt...
2011. 10. 07.
2011. 10. 07.
2011. 10. 07.
2011. 10. 07.