4 tuti karácsonyi tipp, hogy mosolyt csalj ügyfeleid arcára

2010.12.14. | Szombati Orsolya

Közeledik a Karácsony :-)

A cégek egy része ilyenkor hatalmas összegeket költ arra, hogy a partnereit megajándékozza. Mi itt most 4 tuti tippet szeretnénk megosztani Veled, melyek segítségével mosolyt csalhatsz legkedvesebb ügyfeleid arcára, és elérheted, hogy az év végi hajrában, vagy akár az Ünnep legszebb pillanataiban is Te járj a fejükben. Ráadásul ezeket az ötleteket viszonylag kis költséggel valósíthatod meg. Nos, lássuk, mi hogyan csinálnánk!

1. tipp: Küldj egyedileg gyártott képeslapot postán!

Idén mi is így csináltuk, egy kedves barátnőnk, Farkas Gabi (www.fagi.hu) tervezte és a Névjegypartner (www.nevjegypartner.hu) gyártotta le nekünk a képeslapot. Biztos vagyok abban, hogy Te is találsz a baráti, vagy üzleti körödben olyan embert, aki szívesen csillogtatja meg a kreatív oldalát, és örül annak, hogy őt kéred fel a tervezési munkára.

Így már csak a kivitelezés és a postázás költségét kell vállalnod, de hidd el, megéri! Ha sikerül egy igazán szép és ötletes darabbal előrukkolnod, biztos lehetsz benne, hogy a partnered kiteszi az íróasztalán a képernyője mellé, és még hosszú hetekig Te fogsz róla eszébe jutni, ha rápillant. Ha nincs meg az ügyfeleid címe, egy pillanatra se keseredj el. Ugorj a 4-es tippre! :-)

2. tipp: Küldj egyedi képeslapot vagy karácsonyi kisfilmet online!

Költséghatékonyabb, hiszen nincs gyártási és postázási költség. Az is igaz viszont, hogy az ügyfeled nem tudja majd kézbevenni a jókívánságaidat és az sem valószínű, hogy a partnered kinyomtatva kiteszi az íróasztalára. Ha mégis ezt a megoldást választod, ügyelj arra, hogy legyél nagyon kreatív és igazán ütősre sikerüljön a képeslap, vagy a kisfilm. Számos, erre a célra szakosodott ingyenes és fizetős oldalt találhatsz ma már az interneten, de szerintünk ezt az site-ot mindenképpen érdemes megnézned: http://animaciosfilm.hu/

Egy kis kreativitással, és alacsony befektetéssel igazán egyedi karácsonyi kisfilmet is készíttethetsz az ügyfeleidnek.

3. tipp: Küldj Animoto videót! (www.animoto.com)

Tudtad, hogy 30 másodperc teljesen ingyen van? Fél perc pedig bőven elegendő ahhoz, hogy az üzenetedet eljuttasd a címzetthez. Egy videó elkészítésénél számtalan eszköz áll a rendelkezésedre, hogy igazán egyedivé és izgalmassá tedd a karácsonyi üdvözletedet. Itt is ügyelj az igényességre és a kreativitásra. Ha igazán beletalálsz a témába, még azt is elérheted, hogy a partnered továbbküldi a videódat az ismerőseinek, és innen már csak egy lépés választ el attól, hogy elterjedjen a világhálón.

4. tipp: Hívd fel őket telefonon és kívánj boldog ünnepeket!

Ez különösen hatásos lehet, ha még soha nem beszéltetek korábban :-)

A hívás előtt érdemes végiggondolnod, hogy mit és hogyan fogsz mondani. Egy ilyen jellegű hívás például egyáltalán nem alkalmas arra, hogy kipuhatold az ügyfeled igényeit, konkrét ajánlatot tegyél, vagy felhívd a figyelmét egy (karácsonyi) akcióra. A maximum, ami belefér az az, hogy elmondod, hogy milyen régen tervezted, hogy telefonon is beszéltek, és milyen boldog vagy, hogy ez végre sikerült.

Ha pedig bátor vagy, kérd el nyugodtan az ügyfeled postacímét (mondd hogy egy kis meglepit szánsz neki) és kövesd az 1. tippben olvasottakat.

Tetszik valamelyik ötletünk? Most már csak a megvalósítás van hátra! De nincs időd késlekedni, hiszen pár nap múlva itt a Karácsony!

Ha Neked is van személyes tapasztatod, kérlek, oszd meg Velünk, hogy Te hogyan köszöntötted idén az ügyfeleidet, vagy milyen igazán egyedi, kreatív megoldást sikerült kitalálnod.  

Ha érdekesnek, hasznosnak találtad ezt a posztot, kérlek, nyomd meg a "Tetszik" gombot! Köszönöm!

Hozzászólások (11 db)
Vajthó Gábor szerint: Az "1" sz. tipp hatását személyesen ismerem. Frenetikus! :-)
Köszönöm!
2010. 12. 15.
Ildikó szerint: :-) "Tudattalanul" úgy cselekedtem, ahogy írtátok az első pontban. ;-) A képeslap annyira tetszik, hogy kitettem a monitorom mellé, hogy sokszor lássam. :-)
2010. 12. 15.
Orsi szerint: Ildi, Gábor: nagyon örülünk, hogy egy kis mosolyt csalhattunk az arcotokra! :-)
2010. 12. 15.
gabesas szerint: Mind jó tippek, én talán még azt hozzátenném hogy ez csak akkor működik, hogyha egész évben korrektül, az ügyfelekre odafigyelve dolgoztunk.
Ha folyamatosan a lehúzás, az átverés volt a cél, nem hívtuk vissza soha, nem segítettünk ha problémája volt akkor röviden szólva baszhatjuk a karácsonyi jókívánságainkat.

Én kimondottan nemszeretem a karácsonyt, de arra pont jó alkalom hogy visszanézzünk, hogy úgy dolgoztunk-e egész évben hogy nyugodt szívvel és tényleg őszintén tudjunk kiküldeni az ügyfeleknek egy ilyen képeslapot ilyenkor (én is az egyedi, postázottat preferálom egyébként).

2010. 12. 15.
Ildikó szerint: Gabesas, annyiban "vitatkoznék" veled, hogy azért annak, aki egész évben átverte az ügyfeleit, valószínűleg eszébe sem jut karácsonyra, vagy bármi más alkalomra képeslapot küldeni.
De mi, akik a sales-akademia honlapra járunk tanulni ( és szerintem általánosíthatok), nem így kezeljük az ügyfeleinket...
Kár, hogy nem szereted a karácsonyt, pedig ez egy olyan szép ünnep. Ilyenkor még a levegő is megtelik varázslattal, szeretettel. :-)
Vonatkoztass el az üzletek fogyasztói társadalmú karácsonyától, szerintem lehet ezt szépen, meghitten ünnepelni...
2010. 12. 15.
dorci szerint: A telefonos jókívánság sokszor nagyon hatásos tud lenni! Egy kedves hang a vonal végén személyesebb egy e-mail üdvözletnél! :)
2010. 12. 15.
Orsi szerint: Gabesas: teljes mértékben egyetértek Veled (és Ildinek is köszönöm a megjegyzést) - Én is azt vallom, hogy ha egész évben hanyagoltuk az ügyfeleket, és láthatóan csak a bevételre hajtottunk, akkor tényleg hiteltelen és erőtlen lesz ha Karácsony előtt próbáljuk feljavítani a megkopott imidzsünket.
2010. 12. 15.
Orsi szerint: Dorci, igen, ezt tapasztalatból mondjuk mi is.

Mi nem csak Karácsonykor lepjük meg az ügyfeleinket egy pár perces telefonhívással, hanem például akkor is, ha látjuk, hogy rendeltek tőlünk tudáscsomagot, vagy jelentkeztek a tréningünkre.

Felhívjuk őket, megköszönjük, hogy minket választottak és sok sikert kívánunk Nekik a tanuláshoz.

Nagyon-nagyon meg szoktak lepődni - és nagyon jó néven veszik a hívást. (Ugye Ildi? ;-))


2010. 12. 15.
Ildikó szerint: ;-) És mennyire jól esik ez a kiemelt bánásmód. :-)

2010. 12. 15.
Kriszta szerint: Nagyon jó megerősítés volt, mert mi is így csináltuk :-)
A kiemelt figyelem mindig jól esik az ügyfélnek (esetleg csak leendő, aki pont ettől "leend" :-), nekem is jól esett, hogy Orsi felhívott a csütörtöki rendezvénnyel kapcsolatban!

2010. 12. 15.
Orsi szerint: Köszönjük mindkettőtöknek a pozitív visszajelzést Ildikó és Kriszta! :-)
2010. 12. 15.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók