Hinnéd, hogy ekkora meggyőző ereje van egy ártatlannak tűnő szerzetesnek?

2014.06.27. | Szombati Orsolya

 …avagy milyen az, amikor valami nem engedi, hogy következmények nélkül hagyják el a weboldalad?

Az elmúlt egy hónapban árgus szemekkel figyeltük a legújabb internetes konverziónövelő, az OptiMonk működését. Talán hallottad már máshonnan is: ezt most az egyik legújabb őrület a marketing eszközök piacán, amiről azt állítják, hogy megduplázhatod, de akár meg is triplázhatod vele a feliratkozóid számát.

Hmmm. Az ezért nem rossz, pláne akkor, amikor köztudottan csökken a "feliratkoztatós megoldások" (hírlevél, email tanfolyam, blogértesítő, satöbbi) eredményessége...

Ezen a képen egy törökülésben ülő, narancssárga száris, kopasz szerzetes van. A szemei lehunyva, Éppen nagyon meditál.

Hát mi most annak jártunk utána, hogy vajon igaz-e a hír… Tényleg képes ez az új eszköz növelni a feliratkozási kedvet? És ha igen: tényleg ilyen nagy mértékben?

Ha már van weboldalad, akkor talán Te is keserűen tapasztalod, hogy az utóbbi időben:

egyre csökken az ingyenes tanfolyamodra a feliratkozási kedv
egyre kevesebben töltik le a szuperhasznos tanulmányod
egyre többen lépnek ki az oldaladról
egyre inkább csökken a weboldalon történő feliratkozások száma

Már nem olyan könnyű rávenni a látogatóidat, hogy hagyjanak maguk után nyomot…

Erről beszélgettünk nemrég Szántai Tibi barátommal, aki a Webshop Experts marketingese.

„Maradjon köztünk..” – árultam el  Tibinek - "…nekünk is egyre csalafintább fortélyokat kell bevetnünk, egyre többet kell reklámoznunk, egyre vonzóbb anyagokat kell kínálnunk, hogy gyarapodjon az olvasóink tábora…”

Tibi azonban nem tűnt meglepettnek…

Elmondta, hogy ők is hasonló problémákról hallottak ügyfeleiktől, akik webáruházat bérelnek tőlük. Ügyfeleik közül sokan panaszkodtak arra, hogy a potenciális vásárlók (akik a weboldalra lépéskor már komoly érdeklődőnek számítanak) vásárlás nélkül, és feliratkozás nélkül hagyják el az oldalt.

Valamit tenni szerettek volna, és...

...e jelenség orvoslására keltették életre az OptiMonk, konverziójavító és vásárlási kedv növelő szolgáltatásukat, amelynek működését ebből a rövid, két perces videós bemutatóból ismerheted meg:

Klikk ide vagy a fotóra és nézd meg, hogyan gyűjti Neked az OptiMonk fáradhatatlanul a feliratkozókat >>

És a működési elve? Egy megdöbbentően egyszerű jelenségre lett építve!

Az eszközt természetesen mi is kipróbáltuk, és fülig érő szájjal jelentem, hogy valóban igaz a hír:

Az OptiMonk VALÓBAN egy eget rengetően jó megoldás arra:

...hogy begyűjtsd azokat a feliratkozókat is, akik úgy hagyták volna el a weboldaladat, hogy se a nevüket se az e-mail címüket nem adják meg Neked.

Persze, ennek feltétele az, hogy valami olyat kínálj, amit a látogatód meg akar kapni, vagy nem akar elszalasztani.

Iratkozzon fel hasznos hírlevelünkre! – Pfffffff. Ez már a múlt!...
Ingyenes e-mail tanfolyam vállalkozóknak – Hát, hát… Sajnos már ez sem a régi…
Blogértesítő – Hát, keserű tény, hogy már ez sem akkora durranás, mint pár éve…

Mi a következőt tettük:

Készítettünk két feliratkozó űrlapot: az egyikkel egy 2.000 Ft-os tréning és tananyag utalványt lehetett letölteni, a másikkal egy praktikus összefoglalót a 7+1 legnagyobb értékesítési bakiról.

Első körben úgy állítottuk be a rendszerben, hogy a honlapunkat böngésző ÚJ látogatónak mind a kettőt kínálja fel.

A várakozásom az volt, hogy a kupont jóval többen fogják letölteni, mint a tanulmányt. Az egy havi eredményeket látva azonban őszintén meglepődtem.

Több okból is.

Meglepetés #1: Eredmények

Az első és legfontosabb, hogy míg korábban az új látogatókon belül feliratkozóink aránya átlagosan 6% volt, addig az OptiMonkkal, az elmúlt hónapban ez a szám 9%-ra emelkedett. (Vagyis másfélszeresére nőtt – és ez csak az ÚJ látogatókon belüli növekedési arány!)

Gondolj csak bele, hogy Nálad hogyan festene ugyanez az adat!

Ha eddig a napi 1.000 látogatódból 60 iratkozott fel, akkor most 1.000-ből napi 90 érdeklődőnek, potenciális ügyfélnek az adatait kapod meg. Ráadásul úgy, hogy csak egy „apró” trükköt kellett bevetned az eredményeid növeléséhez.

Számolj csak utána, hogy mi a helyzet akkor, ha az oldaladat 2.000-en, 5.000-en, 10.000-en látogatják…

Meglepetés #2: Nem kell a lóvé…

...vagyis hát nem annyira, mint én azt gondoltam volna...

Merthogy a tanulmányt sokkal, de sokkal többen töltötték le (kb. ötször annyian), mint a kupont. Persze, belegondolva ez érthető is: a kupon már-már előrevetíti, hogy azt majd el is kell költeni, azaz vásárolni kell.

Nyilván, ilyenkor a legtöbb olvasónak egyből lehúzódik a „nem-akarok-vásárolni” nevű roló, ezért töltötték le kevesebben a kupont. Ennél sokkal „vonzóbb” egy díjmentes tanulmány, tele hasznos tippekkel, amiből még nem cseng ki, hogy előbb vagy utóbb szeretnénk, ha a tanulmány letöltője hűséges, visszatérő ügyfelünk lenne.

Ettől függetlenül nem mondom azt, hogy nem érdemes kupont felkínálni, mert a harmadik meglepetés az volt, hogy:

Meglepetés #3: Vásárlás

Juhhé! A kupont az ügyfelek zöme fel is használta. Mióta aktív az oldalunkon a kupon letöltő űrlap, igencsak megszaporodott a megrendeléseink száma. Szépen fogynak a tananyagok, és a nyár derekán is érkeznek a jelentkezések a tréningjeinkre, a kuponkódok kíséretében.

Persze, a kupon beváltására egy kicsit nekünk is rá kellett segíteni. Ha úgy döntesz, hogy Te is beüzemeled a weboldaladon az OptiMonkot, javaslom, hogy ne csak a kuponodat és tanulmányidat készítsd el, hanem gondolkodj automatizmusban itt is!

Alapfeltétel: a kuponodnak legyen határideje!

Az egész kuponosdi semmit sem ér, ha örökre ott hagyod a vevőd kezében. Beteszi a pénztárcájába, mint egy bankjegyet, és majd elkölti, amikor úgy gondolja, hogy itt az ideje. Beindul a halogatás: ej ráérek arra még...

Nem!

Ha szeretnél a kuponból megrendelést látni, adj egy kevésbé távoli, ámde viszonylag szoros határidőt! Ez lehet 5 nap, vagy akár egy hónap is. Mi 3 hetes határidőt szabtunk a kuponra.

Köszönd meg & kínálj!

A kuponod letöltőinek azonnal küldj egy automata köszönő levelet a hírlevél szoftvereddel! Az összefoglalód letöltőit pedig azonnal írasd fel a hírleveledre és/vagy a blog értesítődre! :)

(Ha még nem rendelkezel ilyen szuper szoftverrel, ami mindezt önműködően, a háttérben megcsinálja helyetted, akkor jó szívvel ajánlom az egyszeri díjas Webgalambot>>, amivel simán tudod automatizálni a teljes marketing rendszered. Mi is ezt használjuk.)

Sőt, ha az ingyenes demórendelésnél beírod a megjegyzés rovatba, hogy Sales Akadémia / Szombati Orsi, akkor a próbaidőszak lejártával 20%-kal kedvezőbb áron tudsz hozzájutni a programhoz. A srácok most, a napokban készítettek egy rendkívül szépen megrajzolt, vicces rajzfilmet arról, hogy mire jó egy kisvállalatnak az e-mail marketing. Nézd meg Te is, habár a téma komoly, sokat fogsz rajta nevetni.

Egyszerűen csak  kattints ide >>, vagy a szöveg alatt a képre és máris nézheted a rajzfilmet!

vevőgyár videójának képernyőmentése

Visszatérve:

Az automata köszönő levél mellé küldj egy gyors tájékoztatást is az újonnan szerzett feliratkozódnak, hogy mire és milyen feltételekkel  tudja felhasználni az kupon összegét.

Sőt, ha nagyon dörzsölt vagy, ebbe a levélbe belinkelhetsz néhány olyan terméket, amelynek az értékesítését szeretnéd ösztönözni.

Emlékeztess!

Mint tudod Te is, ha szeretnéd, hogy bemenjen és rögzüljon az üzenet, nem lesz elég egyszer mondanod. Igaz ez a kuponra is: ha szeretnéd, hogy el is költsék, küldj több emlékeztetőt is a kupon tulajdonosának!

„Hagynál elveszni 2.000 Ft-ot?”

Emlékeztesd akár többször is a feliratkozót, hogy meddig tudja beváltani a kupont, és mindig javasolj neki valamit a kínálatodból!

Kis befektetés, kis plusz munka – de az eredmények káprázatosak!

Akkor érdemes kipróbálnod, ha van webáruházad, vagy weboldaladon keresztül vásárolni, megrendelni is lehet.

Még az sem kell hozzá, hogy legyen a jelenlegi weboldaladon feliratkoztató űrlap, mert az OptiMonk adminisztrációs felületéről egyetlen kattintással ki tudod exportálni excelbe a feliratkozott olvasóidat. Az excel állományt pedig azonnal betöltheted a hírlevél szoftveredbe.

A jelenlegi állás szerint az OptiMonkot össze tudod kötni egy-két kattintással a Webgalamb 3-as és 4-es verziójával, valamint másik 6 népszerű hírlevél szoftverrel is. Így a feliratkozók egyből az éles rendszeredbe kerülnek be.

Sok sikert, teszteld Te is az OptiMonkot 14 napig díjmentesen, élj a lehetőséggel ide kattintva! >>

Sok sikert és tengernyi új feliratkozót kívánok Neked is! Ha hasznosnak találtad ezt a posztot, megköszönöm, ha nyomsz rá egy like-ot.

Hozzászólások (0 db)

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyél Te az első!

Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók