Segítség! Ügyfél közelít!

2010.11.01. | Szombati Orsolya

Érdeklődnek, kérdezősködnek, összehasonlítgatnak, alkudoznak, reklamálnak, megzavarnak, feltartanak, kukacoskodnak...

De azért mi szeretjük őket, mert ők az ÜGYFELEK!

A minap betértem egy nagy barkácsáruházba. Már messziről feltűnt, hogy az eladók ahelyett, hogy a nézelődő vevőkkel foglalkoznának, mindhárman egy burkólólapokkal megrakott raklapot támasztanak és önfeledten beszélgetnek. Valószínűleg nem a napi értékesítési adatokról.

Mivel volt néhány konkrét kérdésem, örültem, hogy legalább nem kell keresgélnem őket az eladótérben. Feléjük tartva igyekeztem hát szemkontaktust teremteni, mintegy jelezve, hogy pár perc szünetet kell beiktatni a tereferébe.

Ám a remény, hogy sikerül beszédbe elegyednem velük, minden lépés után egyre inkább szertefoszlott. Ahogy közeledtem feléjük, úgy váltak ugyanis köddé mind a hárman az egyik pillanatról a másikra, hogy az egy bűvészmutatványnak is beillett volna.

Mire a raklaphoz értem, már se híre se hamva nem volt az eladóknak. Én pedig álltam ott leforrázva, és egyetlen kérdés zakatolt a fejemben.

Vajon miért nem akarnak ezek az emberek eladni?

Majd ugyanolyan gyorsan, ahogy jöttem, kifordultam az ajtón, és egy közeli konkurens cégnél költöttem el a pénzemet.

Neked is vannak hasonló élményeid?

Hozzászólások (6 db)
Orsi szerint: Úgy tűnik, annyira jól sikerült a videó, hogy elvonja a figyelmet a bejegyzésről. :-)

Akkor inkább itt teszem fel a kérdést: Van Neked is hasonló negatív, vagy akár egy frappáns pozitív sztorid?
2010. 10. 13.
Sármásiné Erdődy Gizella szerint: Szia Orsi!
Igen, jól látod, ez a videó! Nagyon, nagyon, ... nagyon szuperre sikeredett!!!
Szabad tudni, hogy ki alkotta?

Ja, és az oldal összességében is tökéletes!

Bocs, hogy nem a kérdésedre válaszoltam, de elvonta a figyelmemet a videó, meg az oldal.... :-)))

Gratulálok!!!
2010. 10. 14.
Orsi szerint: Szia Gizi!

Sajnos nem tudom, ki volt a készítője. :-) Én csak kiegészítettem a magam részével (a végén). :-)

Mindenesetre köszönöm az elismerést! :-) Orsi
2010. 10. 14.
Kati szerint: Akkor mesélek egy érdekeset a témához. A határ útnál jártam és találkoztam ott valakivel. Az aluljáróban szemet szúrt, hogy az egyik pékségben (Fornetti) mozdonyfütty hosszúságú a sor, míg a másik pékségben a gyönyörű áru ellenére nem áll senki, és a két bolt egymás mellett van. Aztán rájöttem: A pékségben az eladó kitartóan és hosszan falatozott a pult mögött. Oké, hogy neki is ennie kell néha, de ezt mindenképp az eladótérben kell megejteni? A Fornettisek álltak, ez a nő ült. A Fornettis kiszolgáló csajok mosolyogtak, ez a nő kummogott. Amikor odamentem hozzá (befejezte az evést!) és megkérdeztem, hogy ez mindig így van-e azonnal elkezdte szidni az átkozott konkurenciát. Zudjátok mi a vicc? 3 apróságot megváltztat és ugyanúgy kaszálhat, mint a Fornettis, mert ő van közelebb a lépcsőhöz. De ő 3 dolgot nem tett meg:
1. nem tolta ki az árus pultot a standjából, így a vevők nem "ütköztek bele"
2. nem volt hívogató gesztusa a vevők felé.
3 nem volt hite már az egészben.
Ha ezt a hármat képes megváltoztatni, ő lehetett volna a nyerő, mivel az áruja kb 5x szebb volt mint a fornettis fagyasztóból kiszedett vacak.
2010. 10. 15.
Gergő szerint: Nagyon király ez a videó, főleg a végén az ajtón csimpaszkodó tetszik. Főleg a biztonsági őr tetszik, nagyon tipikus.

Bár erre is láttam már ellenpéldát, találkoztam már olyan biztonságiőrrel, aki hobbiból betanulta a részlegén található termékek paramétereit és mindenképpen segíteni akart. Pedig nem volt rá szükségem, úgy kellett leráznom...
2010. 10. 15.
Orsi szerint: Igen Gergő! Egy ilyet én is ismerek. A sugárban az emeleten a kék-fehét-piros bankban dolgozik. :-) A múltkor betévedtünk a gyerekekkel. Míg az ügyintézők a pénztár előtt lévő asztal tetején tréncseltek (valahi szerverhiba miatt nem ment a rendszer), addig a biztonsági őr fogadta az ügyfelekt, csekket adott nekik, elmondta, mit lehet tenni, ha éppen aznap járt le egy befizetési határidő, és még válaszolt az ezer meg egy felmerülő kérdésre.

Véleményem szerint simán cserélhetett volna a lányokkal, akik láthatóan jól elvoltak egymással.

Remélem, egy talpraesett bankvezető előbb-utóbb felismeri a benne rejlő lehetőséget (mert tényleg remekül bánt az ügyfelekkel), és előlépteti.
2010. 10. 17.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók