Szeptember végén egy napos őszi reggelen vette kezdetét az a maraton, ahol a technológiai, a marketinges, a pénzügyi, a HR-es guruk és neves egyetemi docensek bepillantást engedtek napjaink elképesztő ütemű fejlődésébe.
2 húzós nap, amikor kora reggeltől késő estig mennek az előadások. 5 külön szekcióteremben van együtt 2400 olyan ember, akik a legjobbak legjobbjai akarnak lenni a szakterületükön. Akik elsőként akarják az újdonságokat tudni.
Média. Reklám. Kommunikáció.
Az Internet Hungary 2017-es mottója: „Késésben vagy?”
Ezzel a főszervező Csermely Ákos arra hívta fel a figyelmünket, hogy a technológiai fejlődés egyre gyorsabb. És aki lemarad, az bizony…
...kimarad.
Napról napra jönnek az újdonságok:
- a mobil fizetés,
- az 5G,
- a chatbotok,
- a kriptovaluták (már rég nem csak a Bitcoin létezik- tudtad?)
- és persze a smart data megoldások…
…és még megannyi új lehetőség, eszköz, ami arra vár, hogy még hatékonyabbá, sikeressebbé tegye a vállalkozásokat.
Azzal pedig, hogy egyre több szuper eszközöd van, bővül a lehetőségeid tárháza. Több potenciális vásárlót érhetsz el, ha alkalmazni tudod ezeket a digitális marketing stratégiádban
Gondolj csak bele!
A legifjabb "Z generáció" már a küszöbön áll! Ők azok a tizenéves fogyasztók, akik között olyan influencerek emelkednek ki a Youtube, az Instagram vagy a Snapchat segítségével, mint például Trunk Tamás (@dablty), akit az első napon hallhattunk előadni.
Ez a mindössze 14 éves fiúcska 3 nyelven vlogol olyan márkáknak, mint a Sneakerbox.hu, vagy a CROC. Az ő „szakterülete” a Sneakerek, azaz a cipők. Megdöbbentő profizmussal és rutinnal beszél akár a kamera, akár egy többszáz fős nézőközönség előtt is. Egy vérbeli influencer, akit a korabeliek követnek, és minden szavára odafigyelnek. És már saját könyve is van!
Tomi és a hozzá hasonló véleményvezérek „nevelik” ki az új fogyasztói rétegeket. Éppen ezért nem szabad legyintened rájuk. Talán pont ezért volt az ő előadása számomra az egyik igazán meghatározó pillanat az Internet Hungary-n. Oda kell rájuk figyelni!
Több blokkban is visszatérő kérdés volt az a téma is, amiről Orsi előadása is szólt:
Hogyan lehet ebben a hipersebességen pörgő világban FIGYELMET szerezni?
Előre lelövöm a poént: nincsen egyetlen Szent Grál.
Helyette van nagyon sokféle hatékony módszer, amelyekkel elnyerheted a figyelmet egy rövid kis időre. (Nem a különböző csatornákról fogok írni, hiszen annak szinte végtelen a tárháza. Hanem arról, hogy milyen legyen AZ A TARTALOM, amit ezeken megosztasz.)
Az egyik eszközöd lehet a vírusmarketing, amiről Ölveczky Tamás beszélt.
Ilyen tartalommá válhat, amikor egy ismert problémát dolgozol fel, és fordítasz abba az irányba, hogy Neked erre is van megoldásod (brandingeled az akadályt) . Mint például a napokban elszabadult Telekom Gomb videó is.
Ha még nem láttad, katt ide ››
Tök vicces, szerintem.
A vírusmarketing szépsége, hogy szinte lehetetlen befolyásolni. Vagy beüt, és akkor nagyot szól, vagy nem vevő rá a piac, és akkor semmit se ér az a sok munka, amit belefektettél. Kell hozzá egy kis gyakorlás (és persze némi szerencse is...), hogy ráérezz mi lesz, ami be fog jönni, és érdemes próbálkozni vele.
Ha megnézed a videó alatti kommenteket is, akkor azonnal láthatod, hogy mennyire megosztóra sikerült a tartalom. És ezzel máris átevezünk egy másik eszközre: a kontrasztos kommunikációra, amiről Ottlik Dávid is beszélt.
Mindegy melyik oldalon állsz, csak ne maradj középen!
Tudom, sokkal békésebb és könnyebb a nyílt vízen hajózni, amikor épp nincs vihar. Viszont sztorik csak azokról születnek, akik a legharagosabb tengereket győzték le! Éppen ezért a figyelemszerzés egyik módszere az, ha beleállsz az Armageddonba és képviseled a véleményed.
Hiszen így születnek a sztorik, amiről Orsi is beszélt az előadásában, melynek a címe ez volt:
Az időzítés művészete
Azt mutatta meg a hallgatóságnak, hogyan csinálja ő, hogy ma, amikor az átlagos figyelem csupán néhány másodperc, 10-15 percre is „oda tudja tapasztani” a monitor elé az olvasóit. Ráadásul 10.000 karakteres gigaszövegekkel, amelyek elolvasására ösztönzik az embereket. (Csak szemléltetésképpen: a 10.000 karakter kb. 4 db teleírt A4-es oldal, ami azért lássuk be, nem kevés).
Mi kell ehhez? Mi kell ahhoz, hogy figyeljenek rád?
"Betalált mondatok" - ahogyan Győrffy Kinga is mondta az előadásában. Olyan végtelenül egyszerű és tiszta üzenetek, amelyek megragadják a figyelmet. Olyan célok, amelyek mellé önkéntelenül is el tud köteleződni az olvasó. Ezek fogják megnyerni a figyelmet a teljes tartalomra!
Aztán pedig, - ahogyan Orsi is elmondta -, a figyelem megtartásához kell egy olyan „jó sztori”, amihez a különböző típusú emberek is tudnak kapcsolódni. Sikersztorik, emberi történetek, önbizalomerősítő mesék, nagy küzdelmek.
Ez az egyik legjobb módszer arra, hogy a fogyasztóid hűségét, tartós figyelmét, érzelmi kötődését elnyerd.
Márpedig ma, amikor csak kapkodjuk a fejünket az újdonságokra, az újabb lehetőségekre EGYRE FONTOSABB lesz az emberi kapcsolatok minősége. Az érzelmek kiváltása. A személyes kötődés kialakítása ahhoz, hogy a pénztárcáját Neked nyissa ki végül a célcsoportod.
A storytelling módszereit a legsikeresebb emberek rendszeresen használják! Gondolj csak Oprah Winfrey-re, vagy Tim Cookra! Mindannyian a történeteikkel fogják meg az embereket, azokkal vonják be a hallgatóságukat a problémákba.
A sztorik erejére építkezett a NŐ komment című kerekasztal csajos csapata, és ezt vették alapul az Online Marketingesek kerekasztalán is a fiúk.
Storytellingre egy zseniális példa Bill Gates 2009-es TED előadása is, ahol a malária elleni oltóanyag kutatáshoz gyűjtött pénzt. A száraz adatok meggyőzési célzatú felsorolása helyett személyesen tette érintetté a jelenlévőket. Mégpedig azzal, hogy elmesélte, hogy a betegséget a szúnyogok terjesztik, amit itt a világ gazdagabb felén nem igen tapasztalhatnak meg az emberek. Ezért hozott egy üveggel belőlük. És aztán szabadon engedett egy befőttesüvegből egy halom szúnyogot, amelyek akár hordozhatnák is a maláriát. Ezzel bevonta a hallgatóságát a történetbe, személyesen érintetté tette őket a téma iránt.
Máris odafigyeltek arra, amit Bill üzenni szeretett volna az előadásával. :)
Éppen ezért, mi is azt javasoljuk, hogy keresd azokat a lehetőségeket, sztorikat, amivel Te is be tudod vonni, személyesen érintetté tudod tenni a potenciális vásárlóidat!
Ha pedig már a Tiéd a cseppnyi figyelme, szépen téglánként építsd fel a bizalmat kettőtök között! Úgy, ahogyan azt Dr. Almási Kitti is javasolta. Építs a bizalmatlanságra és alapozz rá egy stabil kapcsolatot!
Ragadd meg a figyelmét valami megosztó, meghökkentő dologgal, és tartsd meg egy jó sztorival, ami róla szól, amivel azonosulni tud!
Mi minden volt még kiemelkedő ebben a két napban?
Szabó Zoltán tapasztalatai a legnagyobb hazai telekommunikációs és banki ügyfélszolgálatairól.
Zoli sok-sok sztorit osztott meg velünk, amelyeket "ügyfélélmény" címszó alatt szerzett a hazai szolgáltatóknál. Aztán szép konrasztott keltett azzal, hogy elmesélte, hogyan működnek az ügyfélszolgálatok például Amerikában. Hát.... Zolit hallgatva meg kellett állapítani: Van még hova fejlődni!
Ez azonban jó hír is!
Hiszen könnyű kitűnni a piacon egy olyan csapattal, akik valóban az „ügyfeleket szolgálják". Zoli előadására kiválóan reflektált Ekler Ágnes, aki az Allianz Biztosítónál a „problémamegoldó” csapatot vezeti. Ők az igazán nehéz ügyfelekkel, a kritikus panaszok kezelésével néznek szembe nap, mint nap.
Ági (aki pár éve egy nagyvállalati tréning résztvevőjeként Orsi tréningjén is ott volt) számos remek példát hozott arra, hogy a "megvadult" ügyfelekből is lehet egy kis odafigyeléssel hűséges, segítőkész nagyköveteket nevelni.
Szintén ide tudom még kapcsolni a chatbotos előadásokat is, ahol számos remek példát láttunk arra, hogyan és mit lehet, kell, és érdemes „kiszervezni” egy chatbot feladatkörébe (és persze arra is, hogy mit nem…)
Összeszedni is nagyon nehéz hány izgalmas előadást, szenzációs ötletet, megdöbbentő újdonságot ismerhettünk meg ebben a két napban. Igazán inspiráló volt!
Jövőre ugyanitt! Ha tehetitek, minél többen gyertek!
Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyél Te az első!