Már hosszú hónapok óta készülünk erre a napra. És ma végre elmondhatjuk: a Profonte Management Akadémia után (amely a nagyvállalatok számára kínál képzéseket), végre elindult a Profonte Sales Akadémia is!
Az új üzletágunk kifejezetten a kisvállalkozói rétegnek szól, és számunkra kínál értékesítési, ügyfélkezelési és üzleti kommunikációs tréningeket, valamint olyan otthoni önfejlesztésre szánt elektronikus tananyagokat, melyekkel értékesítési tevékenységüket eredményesebbé, ügyfélkapcsolataikat konfliktusmentesebbé, üzleti fellépésüket professzionálisabbá tehetik.
Reméljük, ez a nap nem csak számunkra lesz öröm, hanem SZÁMODRA is!
Tarts velünk, olvasd írásainkat, mondd el véleményedet, oszd meg az értékesítéssel és ügyfélkezeléssel kapcsolatos történeteidet, tedd fel kérdéseidet!
Szeretettel várunk! Írjuk közösen a Sales Akadémia jövőjét, színesítsük együtt a dolgos hétköznapokat!
Baráti üdvözlettel: Orsi és Helga
értékesítési és ügyfélkapcsolati trénerek
Pár napja felkértek egy szakterületembe vágó konferenciára előadónak, és hát hogy is mondjam… Kicsit meglepett az a fajta hozzáállás, melyet már nem első alkalommal tapasztaltam ezen a téren.
Pár hónappal ezelőtt nekiláttam új ügyfelek levadászásának. Hideg hívással kerestem meg a cégeket, így tisztában voltam azzal, hogy hosszú és kemény munka áll előttem, mire a potenciális ügyfélkörből akár egyetlen valódi, bevételt hozó ügyfelet csinálok.
Kezdő értékesítőként nem nagyon kedveltem az ilyen jellegű munkát, mert bizony kemény dió volt a 20. "NEM" után is lelkesen hívni az ügyfeleket. De aztán rájöttem, hogy milyen remek szórakozási lehetőség a különböző típusú emberekkel kapcsolatba kerülni.
Szinte minden értékesítőnek a fejében felmerült már a kérdés: "Hogyan lehetne egy ügyfélnek egy kicsivel többet eladni annál, mint ahogyan azt ő eredetileg tervezte, ráadásul úgy, hogy még örüljön is annak, hogy költhette a pénzét?"
Sokan azt hiszik, ehhez valami természetfeletti képességre, vagy legalább is valami átlagon felüli "rábeszélőkére" van szükség.
Pár hete egy érdekes felmérést láttam az OMA blogján, ami bennem is elindított egy gondolatot, hiszen a mi tréningjeinken is rendszeresen felmerül, hogy
De mégis...Mondjátok már meg, hogy mikell ahhoz, hogy valaki sikeres és profi értékesítő legyen?
Az elmúlt hetek során mi is megcsillantottunk egy-két területet, melynek szerepe lehet abban, hogy egy értékesítő sikereket érjen el a munkájában. Ki erre, ki arra esküszik, ahány ember, annyi féle vélemény arról, hogy mi lehet egy sikeres értékesítő titka. Nekünk is van elképzelésünk a dologról, de kíváncsiak vagyunk arra, hogy TE mit gondolsz? Vajon mi a TITOK?
A minap érdekes beszélgetésnek voltam fültanúja a fodrásznál ücsörögve. Hogy úgy mondjam, egy remek kis esettanulmány lehetősége tárult elém, aminek az is lehetne a címe, hogy "Hogyan NE viselkedjünk értékesítőként?"
A helység másik sarkában „rendelő” manikűrös csajszihoz beesett egy manikűr termékekkel foglalkozó cég értékesítési képviselője. Azért mondom, hogy beesett, mert szemmel láthatólag nem volt előre megbeszélve az időpont. A manikűrösnél éppen vendég volt. De ez nem zavarta az értékesítőt. Már mondta is, hogy miért jött, levegőnek nézve az ügyfelet.
A múlt héten egy izgalmas kérdést tettünk fel. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mit gondoltok, vajon mi lehet a sikeres értékesítő titka.
A hozzászólásokból és a szavazataitokból is kiderült az, amire mi is utalni szerettünk volna: a jó termék, a magas szakmai tudás még nem elég ahhoz, hogy valaki sikeres legyen ezen a területen. Annál sokkal többre van szükség: mégpedig arra, hogy az úgynevezett ”soft” tényezők területén is kiemelkedő képességekkel rendelkezzen az, aki ügyfelekkel kommunikál, terméket, vagy szolgáltatást értékesít.
Szinte mindig megakad a szemem azokon a témákon, amelyek az ügyfélszerzéshez kapcsolódnak. Nemrég az egyik közösségi portálon egy felmérés keltette fel a figyelmemet, amely erre a kérdésre kereste a választ: „Mit csinálsz ma, ami újabb vevőket hoz be, ami javítja a marketinged hatékonyságát?”
És jött a meglepetés…
Bár a témát felvető tanácsadónak több mint 2000 követője van, rajtam kívül mindösszesen csak 10-en válaszoltak erre a kérdésre. Közülük is csak néhányan neveztek meg konkrét dolgokat. A legtöbben azt válaszolták, hogy elolvasom ezt vagy azt a szakmai anyagot, illetve feliratkozom erre vagy arra a hírlevélre. Ennyi. Ennyi?
Vannak az értékesítésben olyan "büszke akcióhősök", akik meg vannak áldva egy olyan természetes képességgel, amely lehetővé teszi számukra, hogy stresszes helyzetben is kimagasló teljesítményt nyújtsanak. Főként azokban a pillanatokban tudják ezt a képességüket kamatoztatni, amikor az ügyfelek nehéz helyzeteket teremtenek. Számukra az eladási folyamat gondos tervezgetése szükségtelennek és természetellenesnek tűnik, így nem is nagyon csinálják.
Aztán vannak a "rutinos rókák", akik olyannyira elkényelmesedtek a hosszú, szakmában töltött évek alatt, hogy úgy gondolják, nekik már nincs is szükségük tervezésre. Hiszen több száz vagy több ezer megbeszélést lefolytattak már, Sok ügyféllel tárgyaltak, sok hasonló problémát hallottak. Miért is kellene tervezniük, ha már tudják, hogy hogyan működik a sales folyamat?
Az elmúlt hetekben sok kezdő vállalkozóval beszélgettünk, és szinte mindenhonnan azt hallottuk, hogy milyen pokoli nehéz manapság az ügyfélszerzés. Sokan panaszkodtak arra, hogy elindították az üzletüket, a vállalkozásukat, pénzt, energiát fektettek be, de az eredmények mégsem kielégítőnek. Az ügyfelek valahogy nem sétálnak be maguktól, hogy vásároljanak, és mintha a vevőszerzési technikák sem működnének úgy a gyakorlatban, mint ahogy azt a szakkönyvekben, a tréningeken, és az on-line gyorstalpalókon ígérik.
Nagyon jó érzés volt látni, hogy az ügyféltípusos értékesítési játék mennyire megmozgatott Titeket. Köszönöm, hogy ilyen sokan játszottatok velem!
A helyes megoldást szinte mindenki eltalálta, így inkább csak megerősítésként fedem fel most a válaszokat, és a jó megoldás mellett természetesen azt a szerencsés nyertest is, aki a hamarosan megjelenő egyik új termékünk tulajdonosa lesz.
És természetesen mindenki megkapja most azt a virtuális pecsétet, amelyet az EXPO-n velünk játszóknak ajándékoztunk. (Egy kis reklám, mert megérdemlik: a pecsétet a Bélyegző Expressz csapatától szereztük. www.belyegzoexpressz.hu)
A cikk elolvasásához szükséges idő: 3 perc 50 másodperc.
Két fontos érv van, ami a videómarketing mellett szól 2015-ben.
#1: könnyen elérhető a kis cégek, magánvállalkozók számára is. Hiszen a technikai fejlődésnek köszönhetően ma már 2 perc alatt egy okostelefonnal bárki, akár te is elkészítheted az első videód.
#2:töredék idő alatt képes átadni az az információ tengert, amit eddig írásban kellett valahogy "lenyomni" az érdeklődők torkán.
Ezt a két fontos dolgot egyre több vállalkozás ismeri fel. Ugyanakkor ott a 10 pontos kérdés, hogy:
Ma ismét egy személyesebb írással készültem nektek. Akik közelebbről ismernek, tudják, hogy van egy nagyon érzékeny és segítőkész oldalam: mióta az eszemet tudom, támogatom a rászorulókat, az elesetteket, és mindazokat, akik szükséget szenvednek. Kezdve a Városligeti fasorban cirkáló csöves Feri bácsi barátomtól, a bármiben hiányt szenvedő személyes ismerőseimen át, az utcán UNICEF képeslapot áruló önkéntesekig.
Most, az ukrán-orosz háború kapcsán sem teszek másképp. Amiben csak tudom, segítem a menekülteket. Kit anyagiakkal, kit játékokkal, ruhákkal, ágyneművel, kit munka- és szálláslehetőségek felkutatásával. A Facebookon több önkéntes segítő csoportnak is tagja vagyok.
A posztjaimra már az újságírók is felfigyeltek. Többen is megkerestek már, hogy adjak interjút a támogatottjaimmal karöltve - de erre még sem én, sem ők nem éreztünk belső késztetést.
9+1 bevált adatbázisépítő módszert mutatunk Neked, amelyet mi is nap mint nap használunk. Ha szeretnéd elérni, hogy a feliratkozóid száma gyarapodásnak induljon, akkor ez az anyag Neked való!
Töltsd le az útmutatót pár kattintással és alkalmazd Te is a legjobban működő módszereket!